20.10.10

2010-10-20 @ 09:42:34

Gomorron :)

Idag skulle vi egentligen på barnvagnsbio men Noahs kompis hade fått feber :( och min mage är inte helt bra ännu, så trist men vi får ta det en annan gång.
När ska min mage ge sig? Känns som det är varann dag bra /dåligt ... man vågar knappt göra något, man vet aldrig vad som händer. Har missat fika med tjejerna och ullared i veckan det räcker tycker jag. Blir knäpp här hemma!

Nu lyssnar Noah på sin sjungande sol och skrattar som bara den men snart somnar han, han är övertrött efter att ha levt loppan inatt. Förstår inte vad som händer han vakna efter 2 h sedan efter 1 h... nejnejnej han brukar sova 4-5 h nu efter att ha fått mat. Ska man börja med rutiner eller är han för liten? Vad tycker ni mina kära läsare som har barn?

Igår bakade jag och syrran ett GI bröd, jäklar va gott det blev, ska se om jag hittar receptet vi bara tog ett i högen bland alla recept på internet! Isåfall lägger jag upp de vid senare tillfälle. Men det var med massa solroskänor mm mums :)

Receptet hittade jag nu:

ngredienser

10 dl ljust dinkelsikt

25 g jäst

1 tsk socker(för jäsningen)

6,5 dl vatten, fingervarmt

2 tsk salt

0,5 dl olivolja

2 dl kokta dinkelfrön

11 dl solrosfrön

där hitta jag det !

 

http://www.alltommat.se/recept/dinkellimpa-10075/


Jag har blivit helt såld på tradera. Jag har fyndat väggord (always kiss me godnight) till sovrummet för 6 kr och hängslebyxor till Noah för 58kr :)

Jag har även varit och köpt massa saker till dopet, bla till tårtan & dekorationen ... här ska det övas så det blir fint när det är dags :)

Jag blev så sugen på scrapbooking kurs vi får väl se, någon som gått på sådant?

Nä nu ska jag slappa ett tag - Noah somna ... men vad göra idag? Hälsa på gammelmormor o morfar eller bara mysa hemma?

KramKram

Kommentarer

Postat av: Jannike Sjögren

D e så tråkigt när kroppen inte sammarbetar. Hoppas din mage blir bra.

Med rutiner så är det aldrig för tidigt att börja men man får "ta d med en nypa salt" o inte bry sej allt för mkt...

Kram

Postat av: Madde och Joline

Jag håller med Jannike..

Jag vet att Joline också hade lite sånt för sig, Hon va expert på att sova mycket på dagarna, och sen busa med sin mamma på nätterna.Jag försökte att inte låta henne sova alldeles för mycket på dagarna. De är ju inte så lätt när de är så små :) Man får prova sig fram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback