8 veckor

2010-10-06 @ 10:09:32

Hej kära läsare!

Nu ska jag försöka resumera vad som hänt dessa 8 veckor sedan Noah kom till världen! Ja försöka för det är inte lätt man tror man minns men herregud vad man lever i nuet. Det är så mycket som händer på 8 veckor det är helt galet. Bebisar är genier!

Ja, ni läser rätt Noah är redan 8 veckor. Var tar tiden vägen? Hösten är här! och var tog sommaren vägen?
Ja då va man stor som en ko, flåsa som en valross men den 10 aug 2010 kom mitt och Magnus allt till världen.
Vår underbar Noah.

Då var han en "liten" grabb som inte tittade mer än med ett öga dem första dagarna! Han sov mest och ville ha massa filtar och kuddar i sin vagga för att känna sig som i mammas mage antar jag. Jag amma honom var 3e timme och bytte blöja ca 10 ggr per dag :) Vi började sakta men säkert gå promenader, längre och längre ju mer jag orkade! Jag måste säga att jag återhämtat mig väldigt snabbt efter kejsarsnittet och gått ner 21,5 kg :) på 8 veckor! Gick upp 28 kg!

Noah fick massa besök av släkt & vänner och han har fått så mycket presenter! Tusen tack!

Noah sov 17 nätter inne hos oss men sedan började Magnus jobba efter sin pappaledighet och vi bestämmde oss för att prova med att Noah fick sova i sitt eget rum. Resultatet blev att han och vi sovit mycket bättre och Noah vaknar var 4 timme nu på natten och vi sover jätte bra.


Så vad har Noah lärt sig?

Från att vara sm sagt en liten bebis som inte gjorde så mycket väsen av sig är han nu en stor kille 6590 gr o 61,5 cm lång, han vill vara med oss hela tiden och busa. Han har världens härligaste leende, han känner igen en hel del folk, är överlycklig på morgonen, älskar att bada, Vill komma in till mamma och pappa varje morgon vid 6, har ganska stabil nacke, han älskar sin djurmobil övanför skötbordet så nu tycker han om att bli bytt det gilla han inte alls innan, Han leker med sina lekbågar och sitter i sin babysitter, han älskar att åka vagn och bil. Han är mycket lugn och kan ligga själv och leka länge men blir han hungig då är det bums och han vrålar, tar ena tutten slut skriiiiiker han innan jag fått upp det andra :), han har börjar greppa och dra i mitt hår, blir ibland rädd när han ska prutta och rapa :), han snackar en massa och hans favvis läten just nu är areeeeeeeeh och weeeeeeeeeeej :) ... Ja med andra ord har vi fått en liten filur som förgyller våra dagar.


Vi älskar dig Noah!

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Ja herregud vad tiden går fort! Han är så himla fin er lille gosse! = )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback